Het percentage van Nederlandse consumenten die bereid zijn om een auto te kopen, is weer aan het stijgen. Waar het percentage van ondervraagde Nederlandse consumenten in mei nog op 56% lag, is dit inmiddels gestegen naar 64%.
Koopbereidheid van consumenten stijgt
Het coronavirus heeft een grote impact op het koopgedrag van de consument en ook het gedrag met betrekking tot auto’s. Uit onderzoek blijkt dat tijdens de coronacrisis voor maar liefst 60% van de ondervraagden het hebben van eigen voertuig steeds belangrijker is geworden. Veel mensen willen namelijk nog steeds het openbaar vervoer en drukke plekken vermijden. Daarbij worden huur- en deelauto’s ook nog steeds vermeden. Hierdoor is te zien dat steeds meer consumenten bereid zijn om een aan te schaffen.
Digitaal aanschaffen van een auto
Hoewel sommige consumenten de aankoop van een auto in deze tijd nog willen uitstellen, is er ook te zien dat sommige consumenten juist nu een auto willen aanschaffen. Dit, mede door de behoefte naar het hebben van individueel vervoer. Daarnaast is er te zien dat door het coronavirus er steeds vaker wordt gekozen om een auto digitaal aan te schaffen. Ruim 70% van de ondervraagden vindt goede foto’s of een video een goed alternatief voor een fysiek bezoek aan de showroom om de auto te bekijken. Ook bij Autocentrum Douwe de Beer merken we deze verschuiving duidelijk.
Occasion digitaal aanschaffen bij Autocentrum Douwe de Beer
Reist u ook liever met eigen vervoer en bent u nog op zoek naar een nieuwe occasion? Bij Autocentrum Douwe de Beer hebben wij een mooi aanbod met betrouwbare occasions voor u beschikbaar. Wij hebben occasions van merken zoals Audi, BMW en Volkswagen in ons assortiment. Daarnaast is het bij ons ook mogelijk om uw occasion digitaal aan te schaffen, maar u bent uiteraard ook van harte welkom in onze showroom! Wilt u meer informatie? Neem dan contact op via ons online contactformulier of telefonisch via 0321 – 320 202.